Het is inmiddels al heel wat jaren geleden dat Unica ICT Solutions en Fritom met elkaar in contact kwamen. Dat kent een mooie geschiedenis, waarbij de oud-eigenaar Marcel Schutte (1968 – 2016) voor het eerst het contact legde met een paar praatplaten en vertelde over de visie van Unica ICT Solutions op het uitbesteden van ICT aan een derde partij. Toen het contract met de toenmalige IT-partner van Fritom afliep, kwamen beide partijen weer met elkaar in contact. Met succes, want inmiddels wordt er al ruim twee jaar vol enthousiasme samengewerkt.
Samensmelting van families
Waarom past Unica ICT Solutions bij Fritom? En waarom past Fritom bij Unica ICT Solutions? Een van de vragen die bij beide organisaties werden gesteld en waar antwoord op kwam. Idwer Wiersma, accountmanager Unica ICT Solutions, vertelt: “We zijn allebei een familiebedrijf, sociaal zijn staat bij ons beiden heel hoog in het vaandel en we houden van een persoonlijke benadering en contact. Maar ook het uitspreken van vertrouwen naar elkaar toe en het tonen van eerlijkheid, daarmee vormen we een krachtige basis voor onze samenwerking.”
Vlekkeloze overstap
In amper een half jaar werd de nieuwe samenwerking tussen de partners beklonken met de aanpak van de complete ICT-omgeving. “Het grootste compliment dat we hebben gekregen van Fritom is dat de ruim 250 eindgebruikers nagenoeg niets hebben gemerkt van de overgang.” Idwer Wiersma begeleidde het project als accountmanager vanuit Unica ICT Solutions. “Met een projectteam dat bestond uit onze specialisten en mensen van Fritom, hebben we gezorgd voor een vlekkeloze overstap van de Citrix-omgeving naar ons datacenter. Fritom moet als logistiek dienstverlener 24 uur per dag doordraaien, dus dat moeten haar ICT-systemen uiteraard ook. Wij hebben daarom een oplossing bedacht om de overstap naar ons datacenter zo soepel mogelijk te laten verlopen.”