Fritom: "Bij brand niet meer in één klap je voorraad kwijt"

Publicatie datum: 18-03-2011

BOLSWARD - Klanten kunnen hun voorraad bij Fritom over meerdere warehouses verdelen, zonder dat dit invloed heeft op het logistieke proces. Door de innovatieve kracht van haar eigen ontwikkel-afdeling kan de Fritom Group,

een grote logistieke dienstverlener met zeven warehouses in Nederland, haar klanten een goede risicospreiding bieden.

Zo kan een klant besluiten zijn voorraad in het ene Fritom warehouse op te slaan en een buffervoorraad in een ander Fritomwarehouse aan te houden. Bij de Fritom Group houdt hij dan toch één contactpersoon. Bovendien beschikt Fritom over in eigen huis ontwikkelde geautomatiseerde systemen die maken dat de klant, ook als voorraad over meerdere Fritomwarehouses verdeeld is, toch vol-automatisch een seintje krijgt als zijn totale voorraad onder een bepaald niveau komt. Ook het voor de klant tijdig bestellen van nieuwe voorraad vormt geen probleem.

De gevolgen van een brand zijn dus zeker te verkleinen. Maar dan moet je wel op zoek gaan naar een professional, die met je de risico's in kaart brengt en deze spreidt. De Fritom Group is zo’n professional die inspeelt op de ontwikkeling dat het beheersen van de logistieke risico's van onderbrekingen in het productieproces steeds meer verschuift richting logistieke dienstverlener.

Naast warehousing en palletdistributie door heel Europa, is de Fritom Group ook werkzaam in de liquid food. De Fritom Group heeft negen vestigingen in Nederland. Hierdoor kan ze voor haar klanten de voordelen van de flexibiliteit en betrokkenheid van de locale vestigingen combineren met de continuïteit en kennis van de groep.

Bron: transport-online.nl