Fritom stapt over op de HRM software van AFAS

Deze overstap betekent voor Fritom een betere stroomlijning en optimalisering van haar HR-processen.

28 januari 2022

AFAS 3

De Fritombedrijven gingen vorig jaar op zoek naar een HR-softwarepakket waarmee het optimaliseren en stroomlijnen van processen binnen de salarisverwerking en verlof- en verzuimregistratie verbeterd en versneld konden worden. Na een gedegen onderzoek, kozen de Fritombedrijven uiteindelijk voor de HRM software van AFAS. Deze overstap op AFAS betekende voor de HR-afdelingen binnen de groep een korte, maar intensieve implementatieperiode. Onze medewerkers merken de overstap vooral doordat ze de mogelijkheid hebben een nieuwe app te installeren: de AFAS pocket app. Het is even wennen maar als je eenmaal thuis bent in de app, werkt deze prima. Je kunt als medewerker je eigen gegevens inzien, salarisoverzichten opvragen en downloaden, verlof aanvragen, verzuim melden, je saldo vrije dagen opvragen en zien welke collega wanneer aanwezig is. We kijken er enorm naar uit om als Fritombedrijven samen onze personeelszaken naar een nog hoger plan te tillen. Vanuit Fritom Corporate werd het project gecoördineerd en begeleid door Susan Janssen en Janne Marie Iedema. Zij ontvingen een aardige attentie van AFAS naar aanleiding van de livegang.