Fritom Corporate IT streeft de meest geoptimaliseerde processen na, onderweg en op locatie. Onze professionele systemen helpen hierbij:
- Met onze boordcomputersystemen kunnen we locaties bepalen, met de chauffeurs communiceren, direct proof of delivery (POD) ontvangen en de status van orders in zien.
- Via onze plansystemen bepalen de planners bij onze bedrijven de optimale routing.
- Ook maken wij gebruik van Business Intelligence systemen (BI) om de processen te analyseren en waar nodig bij te stellen.
- Onmisbaar zijn de Warehouse Management- en Transport Management Systemen (WMS en TMS). Deze systemen maken logistieke processen zoals planning, voorraad, opslag, orderverwerking, facturering en transportvloot management inzichtelijk. Daarnaast worden de opdrachtgever en ontvanger op de hoogte gehouden van de verwachte aankomststijd.
Mijn Fritom is een ander succesvol voorbeeld. Hiermee hebben klanten een persoonlijk portaal waar alle logistieke informatie in te vinden is. Mijn Fritom is door Fritom Corporate ontwikkeld op basis van jarenlange klantervaringen. Het kan al beschikbaar zijn binnen één werkdag en heeft:
- Track & Trace met de meest actuele status van zendingen.
- mogelijkheden om altijd zendingen aan te maken, zendingen af te laten handelen met een neutraal laad- of losadres en adressen en goederenspecificaties te importeren.
- actuele voorraadstand en mutaties van inslagen en uitslagen.
- downloads, zoals vervoersdocumenten, POD, rapportages en analyses.
- ADR-informatie volgens de laatste internationale standaard.