IT-omgeving

Bij logistiek komt veel kijken en een stabiele, robuuste IT-omgeving is daarbij een belangrijke factor. Het uitwisselen en continu beschikbaar zijn van informatie is immers cruciaal. Bij Fritom Corporate zorgen wij voor een uiterst betrouwbare en professionele IT-omgeving voor alle bedrijven van de Fritom Group.

Geavanceerde IT-systemen binnen handbereik
Geavanceerde IT-systemen binnen handbereik
Goed beschermde klantgegevens
Goed beschermde klantgegevens
Data in professionele handen
Data in professionele handen
Continuïteit van processen geborgd
Continuïteit van processen geborgd

Geavanceerde IT-systemen binnen handbereik

Fritom Corporate IT streeft de meest geoptimaliseerde processen na, onderweg en op locatie. Onze professionele systemen helpen hierbij:

  • Met onze boordcomputersystemen kunnen we locaties bepalen, met de chauffeurs communiceren, direct proof of delivery (POD) ontvangen en de status van orders in zien.
  • Via onze plansystemen bepalen de planners bij onze bedrijven de optimale routing.
  • Ook maken wij gebruik van Business Intelligence systemen (BI) om de processen te analyseren en waar nodig bij te stellen.
  • Onmisbaar zijn de Warehouse Management- en Transport Management Systemen (WMS en TMS). Deze systemen maken logistieke processen zoals planning, voorraad, opslag, orderverwerking, facturering en transportvloot management inzichtelijk. Daarnaast worden de opdrachtgever en ontvanger op de hoogte gehouden van de verwachte aankomststijd.

Mijn Fritom is een ander succesvol voorbeeld. Hiermee hebben klanten een persoonlijk portaal waar alle logistieke informatie in te vinden is. Mijn Fritom is door Fritom Corporate ontwikkeld op basis van jarenlange klantervaringen. Het kan al beschikbaar zijn binnen één werkdag en heeft:

  • Track & Trace met de meest actuele status van zendingen.
  • mogelijkheden om altijd zendingen aan te maken, zendingen af te laten handelen met een neutraal laad- of losadres en adressen en goederenspecificaties te importeren.
  • actuele voorraadstand en mutaties van inslagen en uitslagen.
  • downloads, zoals vervoersdocumenten, POD, rapportages en analyses.
  • ADR-informatie volgens de laatste internationale standaard.

Goed beschermde klantgegevens

Bij Fritom Corporate bewaken we de privacy van onze klanten en collega’s. Wij voldoen aan de regelgeving rondom de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Hiervoor hebben wij een verwerkersovereenkomst met onze IT-dienstverleners en applicatieleveranciers afgesloten. Dit houdt onder andere in dat deze derde partij verklaart zorgvuldig met persoonsgegevens om te gaan.

Goed beschermde klantgegevens

Data in professionele handen

De continuïteit en beschikbaarheid van onze IT-systemen is cruciaal voor onze dienstverlening. Daarbij is ontzettend belangrijk om veiligheidsmaatregelen te treffen voor data. Daarom brengen wij data veilig onder bij professionele datacenters. Bovendien garanderen we met een back-up van alle gegevens op een gescheiden fysieke locatie dat informatie volledig beschermd opgeslagen is.

Continuïteit van processen geborgd

Continuïteit van processen geborgd

Doordat wij onze servers en applicaties 24/7 monitoren, is de continuïteit van de processen altijd geborgd. Onze IT-leveranciers beschikken over de volgende certificaten:

  • ISO 27001: internationale norm voor informatiebeveiliging.
  • NEN 7510: norm informatiebeveiliging binnen de zorgsector in Nederland.
  • ISAE (Type 2): internationale standaard voor uitbesteding.

Bij Fritom Corporate dragen wij zorg voor

  • Geavanceerde IT-systemen binnen handbereik
  • Goed beschermde klantgegevens
  • Data in professionele handen
  • Geborgde continuïteit van processen

Meer weten over de robuuste

IT-omgeving van Fritom Corporate?

Contactpersonen Peter Griepsma

Peter Griepsma
Informatiemanager